Met een goede diagnose wordt dus voorkomen dat u een onnodige revisie laat verrichten aan uw (automatische) versnellingsbak. Henri ’s power transmissies heeft alle kennis en apparatuur in huis om deze diagnose voor u uit te voeren.

Mogelijke storingen…

Versnellingsbak “wacht” in de versnelling “D” drive of “R” achteruit:

– versleten, gebroken of sprok geworden “seals” (dichtingen)
– slijtage in het hydraulisch stuurorgaan
– electronisch defect aan een PWM solenoid
– EEPROM update nodig van de ECU
– …
Lawaai of geluid tijdens rijden:

– onjuiste oliesoort of te weinig olie in de versnellingsbak
– tanden van tandwielen ernstig versleten of beschadigd
– versleten of beschadigde lagers
– versleten of beschadigd differentieel (kroon en/of pignonwiel)
– aandrijfriem – vario (CVT-transmissies, bvb. Ford Fiesta)
– …
Schok in koude of warme toestand van P “parking” of N “neutraal” naar D “drive” of R “achteruit”:

– versleten, gebroken of sprok geworden “seals” (dichtingen)
– slijtage in het hydraulisch stuurorgaan
– electronisch defect aan een PWM solenoid
– …
Versnellingsbak slipt en/of men kan een verbrande geur van olie waarnemen:

– onjuiste oliesoort of te weinig olie in de versnellingsbak
– frictieplaten zijn verbrand van een of meer koppelingsgroepen
– speling bij een of meerdere drums
– …
Positiehendel staat in “D” of “R” maar er is geen aandrijving:

– versleten of beschadigde converter-koppelomvormer
– versleten of beschadigde oliepomp
– interne mechanische beschadiging
– schakelmechanisme / positieschakelaar interieur
– …