Home
Compushift
Paddleshifting
Video's
US car ombouw
Foto Gallerij Projecten
Links
Contact & Route
 
Mercedes 500SL& 450SL Rally ombouw ( 10 )
Echte mannen willen volledige controlle, en dat is de aorta geweest van dit project.
De oude Mercedes SL500 is opgebouwd om service te doen in de magische wereld die Rally heet. Maar aangezien deze auto officieel is uitgevoerd met een 4 gang mechanische automaat, was er van controlle geen sprake. De automaat schakelt helemaal zelf afhankelijk van gasstand en vacuum.. Ombouw naar een handbak was hier geen optie. Dus om dit probleem te tackelen, werdt HPT ingeschakeld.
Om alles in het straatje te houden van Mercedes, is er gekozen voor de 722.6.. Een electronische 5 gang van Mercedes. Deze bak is geprepareerd voor het vermogen van deze bolide vlekkeloos op het asfalt te krijgen. Maar aangezien de auto zelf zo goed als geen electronica aan boord heeft, is de bak als standalone opgebouwd, compleet onafhankelijk van elk soort sensor, of input origineel van de auto. Door gebruik te maken van een eigen computer systeem, in combinatie met een in huis ontworpen display is deze bolide volledig race klaar. De automaat functie is behouden, en in deze stand zoeft de automaat vlekkeloos door de gangen, en schakelt deze snel op om zo comfort te bieden, maar met een druk op de knop krijgt de bestuurder volledige controlle. De automaat functie wordt ingeruild voor een sequentieele schakelpook, en een 45mm display met gang aanduiding in het zichtveld hoeft de rijder de ogen niet van het wegdek te halen. Samen met een programeerbaar sequentieel shift light wordt er precies geschakeld in het maximaal bereik van de motor om zo de prestaties naar een topniveau te brengen. Van stationair tot de toerenbegrenzer heeft de bestuurder nu de volledige controlle, en met een schakeltijden van minder dan 0,2 seconde is deze automaat een hel voor elke sequentiele bak!
<< Vorige Volgende >>

Going for the win. 
<< Vorige Volgende >>

Test succesvol 
<< Vorige Volgende >>

Klaar voor vertrek 
<< Vorige Volgende >>

Ecu monteren en aansluiten 
<< Vorige Volgende >>

Kabelboom leggen 
<< Vorige Volgende >>

Koelerleiding montage onder de auto 
<< Vorige Volgende >>

Bak klaar voor inbouw 
<< Vorige Volgende >>

kleppenblok 722.6 
<< Vorige Volgende >>

Modificatie Kleppen voor sneller schakelen